Mi a teendő, ha alvás után is álmosak és fáradtak vagyunk?

A pihenésre mindenkinek szüksége van, éppen ezért néha be kell iktatni néhány pihenő napot, amikor szükség van a feltöltődésre. Pihenés közben testünk fizikai és mentális ereje helyreáll, újra frissnek érezzük magunkat. Pihenésen általában elsősorban az alvást értjük, de az alvás nem mindig jelent megoldást a fáradtság leküzdésére.

Előfordulhat, hogy hiába alszunk sokat, fáradtnak érezzük magunkat. Az alvás nem egyenlő a teljes pihenéssel, a pihenésnek többféle típusa létezik.

Milyen fajtái vannak a pihenésnek?

A pihenésnek több típusa van, így most ezeket részletezzük.

1. Aktív vagy passzív fizikai pihenés

Ez egy alapvető pihenési forma, ami elsősorban fizikai tevékenységből és munkából eredő fáradtság miatt szükséges. Az alvás ide tartozik, az alvásigény viszont egyénenként eltérő lehet. A felnőtteknek 7-9 óra alvásra van szüksége, aki 6 óránál kevesebbet alszik, alváshiányban szenved. Azonban van a fizikai pihenésnek aktív formája is, a sportolás, amely a passzív regenerációs folyamatot felgyorsítja.

2. Mentális pihenés

Azok az emberek, akik szellemileg túl vannak terhelve, általában a szabadidejükben is a munkahelyi dolgokon gondolkodnak. Azok, akik kihasználják az ebédszünetet és elmennek sétálni egyet, kevésbé fáradtak és jobban tudnak koncentrálni.

Ahhoz, hogy a mentális kiégés aránya alacsonyabb legyen, szükség van az éves szabadság hosszabb idejű eltöltésére. Csökkenti a stresszt és a teljesítményt növeli, ha sok időt töltünk a természetben.

3. Érzelmi pihenés

Tanulmányokból kiderül, hogy legtöbbször azok az emberek szenvednek érzelmi kimerültségtől, akik a munkahelyükön magas elvárásoknak kell megfelelniük és nem tudnak kikapcsolni. Ugyanakkor a maximalizmus és a magány érzése is rizikó faktor. Sokat segíthet ha a kedvenc tevékenységeit végezheti és meditációval vagy jógával le tudja vezetni a stresszt.

4. Érzékszervi pihenés

Az érzékszervi túlterhelés (amikor egyszerre folyamatosan több dolog történik – üzenet, okosóra jelzése, telefon, beszélgetés stb.) kellemetlenséghez, leblokkoláshoz, szorongáshoz, koncentráció zavarhoz, ingerlékenységhez vezet.

Akkor következik be, amikor az agy már képtelen rendezni és feldolgozni az érzékelésből eredő információkat. Segít, ha lehunyjuk a szemünket napközben egy kicsit, töltsünk időt egy csendes helyen.

5. Kreatív pihenés

Ha kreatív ágazatban dolgozunk, az agyunknak folyamatosan alkotnia kell. Ha ki szeretnéd pihenni a folyamatos készültséget, segíthet a természetben töltött idő, művészi élmények, sport, alvás, meditálás.

6. Szociális pihenés

Amikor elegünk lesz az emberi kapcsolatokból, rájövünk, hogy vannak olyan emberek, akik kiszívják belőlünk az energiát, akkor bizony ezektől az emberektől el kell határolódnunk. A szociális pihenés nem azt jelenti, hogy egyedül vagyunk, hanem olyanokkal töltünk időt, akiket szeretünk.

7. Spirituális pihenés

A spirituális pihenés során felébreszti az emberekben a szeretet és az elfogadás érzését. Lehet ez a tevékenység templomba járás, imádkozás, helyi közösségekben végzett tevékenységek, természetjárás, zene.

Alváshoz szükség van jó minőségű ágyneműre, garnitúrák ágyneműhuzatokból webáruházban is megrendelhetők, ahol számtalan egyéb alváshoz szükséges kiegészítőt találhatunk.

Összegezve

Alvásra szükségünk van ahhoz, hogy pihentek legyünk és el tudjuk végezni a feladatainkat, de nemcsak alvással lehet pihenni, többféle módja is van annak, hogy visszaszerezzük az elvesztett energiánkat.

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)