Kik azok az influencerek?

Nehéz úgy végignézni az Instagram, vagy Facebook folyamot úgy, hogy ne találkoznánk influencerek által készített posztokkal. Az utóbbi években egész kis iparággá nőtte ki magát az influencer marketing, azaz a véleményvezérek elérésének monetizálása.

Ha influencer babérokra szeretnél törni, vagy vállalkozóként kihasználnád az ebben rejlő lehetőségeket, akkor ez a bejegyzés a hasznodra lehet.

Kik az influencerek?

Ahogy említettem az egy, vagy több platformon nagy eléréssel és követőbázissal rendelkező személyeket, vagy profilokat nevezzük így. Tehát lehet ez akármilyen közösségi oldal, vagy akár saját honlap és nem feltétlenül kell, hogy közvetlenül egy élő személynek a profil mögött állnia, számtalan példa van a különböző céges, vag virtuális influencer profilokra.

Az influencerek típusai

Alapvetően két tényező szerint határozzuk meg, hogy egy véleményvezér milyen kategóriába sorolható.

Az első az iparág, vagy piaci szegmens amiben tevékenykedik. Ez lehet ezerféle, beszélhetünk, tech, beauty, business és még sok más típusú influencerről.

A másik fontos tényező pedig a követőbázis mérete. Ez alapján három nagy kategóriát különböztetünk meg.

A legnagyobb a celebritásoké. Ők azok akik szinte már közszereplőnek számítanak. TV-s személyiségek, sportolók, zenészek, színészek legtöbbször a kategória tagjai. Több százezres, vagy akár milliós követői bázissal rendelkeznek és igazi tömegeket lehet rajtuk keresztül elérni.

A makro influencereké a következő kategória. Ők már ritkán érik el a százezres nagyságrendet. Jellemzően egy jól behatárolható kategóriával kapcsolatos tartalmakat készítenek, sokszor egy-egy téma szakértőit is ide soroljuk.

A harmadik kategória pedig a mikro influencereké. Ők néhány ezres, vagy tízezres bázissal rendelkeznek. Egy szűk közönség feltörekvő és jellemzően hiteles képviselői.

Mit jelent az influencer marketing?

influencer

Kép forrása: Envato Elements

Az influencer marketing során egy nagy befolyással és eléréssel rendelkező személy segít a vállalkozásod promotálásában. Tehát egy nagy követőbázissal rendelkező személy támogatja az üzleti céljaid elérését.

Ma már szinte nincs olyan piaci szegmens aminek ne lennének meg a maguk véleményvezérei. Ezek a véleményvezérek segíthetnek nagy tömegek elé eljuttatni a tartalmaidat, viszonylag kis befektetéssel.

Milyen előnyökkel jár az influencer marketing?

Számos előnnyel jár, de nézzük ezek közül röviden a legfontosabbakat.

Az első, hogy rengeteg emberhez juthatsz el, akár egyetlen poszttal. Egy nagyobb influencerrel együttműködve tízezrek elé kerülhetsz rendkívül könnyedén. De ha egy-egy specializált célcsoportot céloznál, akkor is arra is lehetőséged van. Tehát könnyedén kommunikálhatsz nagyobb tömegeknek is, vagy egy specifikus társadalmi csoportnak is.

Emellett természetesen egy jól átgondolt kampánynak nagyon komoly megtérülése lehet már rövid távon is. Ezen viszont átgondoltan kell partnert választani és a kommunikációt, valamint a stratégiát is legalább ennyire részletesen meg kell tervezni.

Nagy segítség a márkaépítésben is, hiszen nagyon gyorsan tudatosíthatod a vállalkozásod létezését rengeteg emberben.

Fontos megemlíteni, hogy újra felhasználható tartalomhoz juthatsz, hiszen az elkészített képeket, videókat és egyéb tartalmakat fel tudod használni a saját felületeiden is.

Hogyan lehetek influencer?

Nézzük meg röviden a másik oldalt is. Nagyon nehéz egyébként erre a kérdésre választ adni.

Mivel manapság már nagyon szaturált a legtöbb online felület és mindenképp azt javasolnám, hogy jelölj ki egy felületet, például az Instagramot, vagy a Tiktokot és csak arra az egy platformra fókuszálj.

A másik tippem, hogy egy téma köré építsd a tartalmaidat. Így könnyebben rádtalálnak az érdeklődők és a felületek algoritmusai is könnyebben tud a megfelelő felhasználók elé tenni.

Az utolsó tippem pedig a konzisztencia. Kitartónak kell lenni ahhoz, hogy megtaláljanak a célcsoport tagjai. Ez pedig nem fog folyamatos tartalomgyártás nélkül menni. Készítsd egy tartalmi naptárat és jelöld ki, hogy naponta / hetente mennyi és milyen jellegű tartalmat fogsz készíteni.

Képek forrása: Envato Elements

Hirdetés (X)